جولیمان

جولیمان

جولیمان

جولیمان

جولیمان

افزایش اشتها با شکلات تلخ

دوشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۵۴ ق.ظ

افزایش اشتها با شکلات تلخ

یکی از راه های افزایش اشتها این است که مواد غذایی حاوی روی حاوی رژیم غذایی روزانه باشد و شکلات تلخ و پودر کاکائو غذاهای حاوی روی هستند که علاوه بر اشتها می تواند سبب افزایش وزن در افراد لاغر شود. شما می توانید یک لیوان شکلات داغ یا یک قاشق چایخوری را به عنوان صبحانه یا شام انتخاب کنید تا اشتهای شما برای ناهار و شام بخورید. دانه های کدو و هندوانه، بادام، بادام زمینی، نخود فرنگی، شیر و سینه مرغ همچنین منابع روی هستند. به همین دلیل، اضافه کردن یک دانه کدو تنبل یا هندوانه به فصل سالاد می تواند اشتها را برای خوردن غذا افزایش دهد.
عوارض جانبی داروهای بدنسازی اشتها را افزایش می دهد

دکتر محمدزاده افزود که هورمون ها یکی دیگر از داروهای مورد استفاده در این باشگاه ها هستند؛ گروه دیگر کورتیکواستروئیدها هستند که برای افزایش اشتها و افزایش وزن استفاده می شوند. این دو گروه باعث اختلالات کوتاه و درد و گاهی اوقات باعث افزایش قند خون و چربی می شوند، بنابراین این مکمل ها نمی توانند بدون عوارض باشد. البته این بدان معنی نیست که ورزشکاران نباید مکمل ها را مصرف کنند. تنها نکته این است که استفاده آنها تحت کنترل متخصص نیست.
افزایش اشتها با پروتئین حیوانی

پروتئین حیوانی مانند مرغ، کبد، شیر، پنیر، ماهی و ماست حاوی ویتامین 12B است. این ویتامین یکی از مهمترین ویتامین های افزایش اشتها است. به همین دلیل توصیه می شود افراد دارای سوء تغذیه حداقل یک پروتئین روزانه در رژیم غذایی خود داشته باشند. پروتئین حیوانی اشتها را افزایش می دهد و تمایل بیشتری به بخار دادن، کبابی، قهوه ای یا ریخته شدن دارند.
تأثیر داروهای گیاهی بر افزایش اشتها

استاد دانشگاه می گوید: "برخی از داروهای گیاهی که برای افزایش اشتها تجویز می شوند، در صورت استفاده از قرص ها و یا شربت ها اثرات پیشگیرانه ای ندارند؛ در غیر این صورت، چای های گیاهی و گیاهان بیشتر در طب سنتی یافت می شوند. متخصصان این داروها را باور داشته باشید. به عنوان مثال ثابت شده است که چیریک اثر مهمی بر افزایش اشتها دارد و به همین دلیل شربت توسط متخصصان تهیه و تولید می شود، اما به طور خاص برای تهیه سس سویا طراحی شده و اعتقاد به پزشکی دامنه.
افزایش اشتها با برنج سرخ شده

یکی از راه های افزایش اشتها و لذت بردن از خوردن غذا، تغییر نحوه آشپزی و ایجاد طعم های جدید در برنامه رژیم غذایی خانواده است. اگر عادت به خوردن برنج دارید، باید عادت خود را امروز تغییر دهید و برنج بخورید. برای تهیه برنج سرخ شده، ابتدا باید برنج را جوش بخورید تا آن را در آب فرو بریزید. سپس آن را با زرده تخم مرغ و کمی نمک و زعفران طعم دهید. در حال حاضر ظرف را با روغن روغن کرده و در برنج آن را سرخ کنید. به جای زرده تخم مرغ، می توانید از جعفری، گشنیز یا حتی اسفناج برای طعم کردن برنج که قرار است سرخ شود استفاده کنید.

  • عزیز مولایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی